tisdag 25 november 2008

försäkringskassan, kommunen och vårdnadsbidrag... *Suck*

Det är en jäkla cirkus med allt som har med barn att göra. Ska försöka fixa så att jag får vårdnadsbidrag eftersom jag ändå inte har ett jobb än så länge och Wilma inte har fått plats på dagis än! Men det är massor med papper som ska fyllas i och kontakter med en hel del människor! *suck*
Aldrig ska det var enkelt! Sen så är det massor med krav man ska uppfylla och inte få bidrag från andra myndigheter, inte undra på att vi föräldrar känner oss stressade och förbisedda! Som det här med Wilmas dagis"plats", fick svaret att det är 11 st barn med Wilma inräknad som har sökt dagisplats från januari 2009 och det finns inga platser!
Är ju egentligen en jäkla tur att jag som det är nu inte har ett jobb för vad skulle vi ha gjort annars? D kan inte vara hemma för han har inte tillräkligt med dagar på sin föräldrapenning pga att han var tvugnen att ge mig en del av sina dagar eftersom han inte kunde vara pappaledig! Så vi hade nog suttit i klistret ganska rejält, för våra föräldrar jobbar ju fortfarande så de kan ju inte hjälpa till med att ta hand om Wilma...

Som sagt en jäkla Cirkus! Och trött blir man av det hela också!

jaja... ska ta och sätta mig ner och fylla i alla blanketter och hoppas på att försäkringskassan skickar pappet idag så kanske jag hinner skicka in det här innan fredag! *håller tummarna* Kram på er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar