söndag 7 december 2008

1-årskalas

Idag har vi varit på 1-årskalas! Var väldigt trevligt, både för mig och D och även för Wilma då som for runt som ett yrväder! =O)
Blev tårta för både vuxna och barn. Kakor och bullar/muffins. Pepparkakor med ädelost. Wilma tyckte nog det var jätte skoj efter att ha varit hemma praktiskt taget hela veckan! D har ju varit hemma från och med i tisdags pga sjukdom. Men idag var han bättre så att vi kunde gå!
När vi hade ätit tårta så skulle vi öppna paket och Wilma fick en spillfri sipicup av James, Frida och Peder. Och Wilma, D och jag gav en larv (som åker iväg själv om man trycker på den) till Aileen! Och hon verkade tycka den var jätte rolig! Sipicupen kommer Wim nog få användning av ett tag, kanske inte nu men om ett litet tag!
Var lite osäkra på om vi skulle gå idag pga att Wim har hostat lite som hon ev har fått från D men hon verkar bara hosta när hon ligger ner för hon hostade inte när vi var hemma hos Alva, Susanne och Magnus. Men när hon sov på vägen hem så hostade hon en hel del. Var som sagt osäker på om vi skulle gå så jag ringde Mamma, som satt på ett tåg på väg ner till GBG med Anders och ett gäng kompisar, och frågade henne om vad hon tyckte och hon sa väl att om hon inte har feber och inte är snorig så är det väl bara att gå. Samma sa Anders. Så vi gick och hade jätte trevligt! Men jag som har ganska så dåligt minne när det gäller namn glömde typ bort namnet precis efter att den personen presenterat sig. Ganska irriterande men jag är bra på ansikten, hehe! Så när vi kom hem så började jag plugga namnen som fanns på listan som vi fått inför 1-årskalaset. Så nu kanske jag kan veta vem som är vem och vad de heter, hehe! =O)
Nu ska jag ta och lägga Wilma för natten! Hoppas ni andra har haft en bra Andra advent! kram på er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar