torsdag 1 januari 2009

Vår nyårsafton och första dagen på året!

Så var vi hem komna från Mamma och "pappa" Anders (D´s pappa).

Har varit jätte mysigt! Eftersom vi var sjuka under jul så hade vi ett litet julbord igår och det var jätte gott!
Sen var det julklapps öppning. Wilma fick massor med kläder från mamma och Anders och jätte cool träningsoverall av Morbror J och Moster E. Några leksaker fick hon oxå som hon verkade gilla en hel del! Wilma fick oxå en pulka som var kul att åka i inomhus men inte utomhus! =OP

Jag fick armbandet som jag önskade mig av D, nattlinne och blad till min almanacka av mamma. Sen fick jag och D ett presentkort på Åhlens från J och E och sen presentkort för en frysbox som mamma och A ska köpa åt oss. =O)
D har än så länge inte gissat ut vad vi ska göra på lördag... *hihi* (min julklapp till honom) Det enda han vet är att vi har barnvakt från kl 12 och att vi är barnfria till söndag kl 12. =O)

När Wilma väl hade somnat runt 21-22 så satte vi igång och spela Bondespelet. Runt tio i tolv så började vi fixa ordning för allt som behövdes för hummer som vi skulle äta efter alla raketer (som vi inte sköt upp men tittade på). Kom fram till att jag kommer ha ett problem på vår bröllopsdag, jag dricker inte champange eller mosserande vin....
Hur som helst så sov Wilma sig igenom alla raketer som smällde utan för fönstret. Vi åt hummer och sen fortsatte vi att spela till halv tre då vi tyckte det var dags att gå och sova!
Spelade klart spelet nu i dag istället och mamma vann ju så klart som vanligt!

Idag så vaknade Wilma halv nio så jag har väl sovit ca 5 timmar i natt. Efter Wilmas lunch vila så gick vi ut så att mamma och A skulle få se hur fint Wim går med sina skor! =O) Vi tänkte att Wilma skulle testa sin nya pulka men det var inte alls kul tyckte hon eller så var det läskigt jag vet inte riktigt. Men det var roligt att gå och hålla Mormor och Farfar i handen! =O)

Som sagt har varit jätte mysigt att vara hemma hos Mamma och Anders! =O)
Men det är skönt att vara hemma igen! =O)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar