söndag 1 mars 2009

prio ett: träna bort babyhullet!

Så har man börjat träna bort babyhullet man har kvar sen förlossningen! Vill ju vara lite i form och utan hull på bröllopsdagen. Men jag inser att jag inte alls är i samma form som jag vara förut. Då var det inga problem alls att göra 100 sit-ups, nu orkar man knappt 10 innan man känner av att det tar stopp!
Ibland längtar man tillbaka till den formen man var tidigare, även om D inte gör det! Hn säger att han gillar mitt hull bättre än när jag nästan hade 6-pack (inte synliga). Men jag mådde nog bättre över min kropp då än vad jag göra nu! Känner mig som en fet kossa även om jag vet att jag inte alls är det och att jag kanske bara har 3 kg (enligt mig) övervikt!
D kommer ju få gymkort genom jobbet så jag hoppas att vi kan fixa fram pengar så att jag oxå kan få ett gymkort, på så sätt så kan vi ju gå tillsammans när vi har barnvakt! Men det är egentligen det minsta problemet! S har sagt att hon kan hjälpa till om så behövs, har du inte det S? *hehe*
Men tills dess att vi fixat gymkort så ska jag försöka träna här hemma, sit-ups och lite på trappmaskinen (även om det inte är så bra för mina knän). Önska mig lycka till! =O)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar