fredag 19 juni 2009

Helgen började med regn och....

Helgen började väl sådär med uselt väder och en hetsig diskussion med min mor. Mindre bra men va F*N, hon satte sig i den sits hon sitter alldeles själv när hon sa att hon tyckte det var skönt att inte behöva planera en fest till....
Orkar egentligen inte dra allt nu men ni kan få en kort version och vill ni veta mer så får ni fråga...
När Vi (jag och Daniel) på allvar började planera för bröllopet så frågade jag, inför min mor, mina tärnor om de kunde hjälpa oss med planeringen. Var av min mor säger: vad skönt, då behövs inte jag då. (Eller något i den stilen, var ett tag sedan detta hände)
Och i och med att hon sa så så antog jag att hon inte ville hjälpa oss utan bara ville njuta av att vara gäst. Så jag och Daniel, kanske mest jag, har fått sköta all planering i princip själva och inte frågat mamma eller Anders om vad de tycker osv. Men igår slänger hon ur sig att hon tycker att hon och Anders ska bli lite mer insatta i allt kring bröllopet. Var av jag nämner att hon ju inte ville vara delaktig. Mamma: Ja men jag hade ju hoppats få vara med och planera min dotters bröllop. Men i och med att du sa att dina tärnor skulle hjälpa er så.... Jag: Jag hade också hoppats att min mamma skulle hjälpa mig med planeringen men du sa i princip "jag tar mina händer ifrån planeringen av ert bröllop!"
Sen gick jag därifrån för jag hade ingen lust att börja gråta framför henne pga att jag var så ledsen över att hon kan vara så *GAHHHHH* (finns inte ens ord att beskriva).

Och i dag var allt som vanligt igen som det brukar. Idag har det för övrigt regnat hela dagen men nu ikväll fick vi se en försenad sol skinna ner genom molnen som börjar skingra sig. Hoppas det blir en fin dag imorgon!
Imorgon är det majstångsresning här i Norr Lindberg och även om Wilma har varit med om en midsommar här uppe förra året så tror jag inte hon minns den i och med att hon bara var 6 månader då. Så imorgon ska vi nog se på den igen för Wilmas skull! Plus att man vill visa upp yrvädret för resten av byn! =O)
Hoppas ni alla hade en bra midsommar!
Kram på er alla!
Och god natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar