söndag 11 oktober 2009

Förkylningen från helvetet

Jag har gått och fått en hemsk hemsk förkylning som har bråkat med mig i över 1 vecka nu.
Börjar som vanlig med näsan som rinner och näsan som är täppt, och i vanliga fall burkar det vara allt som brukar hända under förkylningstider för mig.
Men icke sa nicke, efter nästäppan så kom det halsonda. I början lite knappt märkbart men ändå irriterande till nu i helgen då det bara kändes, som den där gubben i strepsil-reklamen, ett sågblad i halsen. Och igår kom dödstöten, jag tappar rösten! Inte roligt och inte bra när man har en 2 åring som inte lyssnar och man måste upprepa och upprepa innan hon lyssnar.

Men i morse var det som om allt bara varit en dröm, inget halsont. I alla fall inte som det varit de senaste dagarna. Helt otroligt! Börjar fundera om det vara förkylningsdrinken jag tog igår på morgonen och på kvällen.

Kan säga att nu är det enda som irriterar mig är rethostan jag har och det är tur för i veckan ska jaga jobba effektivt med mitt Cv och söka massor med jobba och sedan gå på Workshop på torsdag på AMS. Nu ska jag F*N i mig fixa ett jobb, nu när Daniel är så nära att få ett nytt!!!

Wish me luck!
kram på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar