torsdag 5 november 2009

Jag fick jobbet!!

Jag fick jobbet som jag var på intervju för.

Är riktigt glad just nu. Är visserligen inget heltids jobb utan jag ska hoppa in om någon är sjuk eller liknande. Men ett jobb är ju ett jobb heter det ju!

I helgen ska vi åka upp till dalarna och det har vi vetat sedan för förra helgen men totalt glömt bort att vi har ju Mimmi som behöver lite tillsyn medan vi är borta. Och det kom jag på igår kväll. Så idag har jag ringt runt till gud och alla människor känns det som, för att kolla om någon kan titta till lillskruttan.
Men i och med att jag var ute så sent med förfrågan så var de flesta upptagna och ju fler som sa "nej, just denna helg kan jag inte." desto större blev klumpen och oron i magen. Kan lova att det luktade ganska mkt bränt här hemma när jag gick omkring och tänkte.

Tillslut ringde jag pappas kusin Margareta och frågade om de kunde titta förbi och mata Mimmi och det sa hon att de gjorde de gärna. Å då explodera klumpen i min mage och jag föll nästan ihop av glädje. Tack och lov så löste allt sig annars hade vi stannat hemma och jag som verkligen sett fram emot att åka plus att vi skulle åka för Daniels syster på söndag för att fria henne i och med att hon fyller år idag! Så jag säger Grattis min kära svägerska!

Så nu är det en lugn Carina som sitter här, som visserligen ska ta och gå och sussa snart!

Så ta hand om er! Kramar

1 kommentar:

  1. Åh vad skönt att det löste sig! Vi måste ses snart igen! Kram!

    SvaraRadera