tisdag 17 november 2009

Jobb och dräggelfia....

Idag skulle jag iväg och jobba på dagiset igen men denna gång på storbarnsavdelningen. Och det var en upplevelse även fast det inte var med än 6 barn idag. Så egentligen hade de inte behövt mig.

Var lite osäkert om jag skulle jobbat ändå för igår började Wilma dräggla, hosta och snora enormt mycket. Och hon hade jätte svårt att somna och vaknade vid midnatt och somnade om efter ca 1,5 timme.

Så idag var hon hemma från dagis med Daniel (han som erbjöd sig). Idag har hon inte varit särskillt mycket bättre. Hon har drägglat ner hela sin pyjamas så jag slår vad om att jag skulle kunna vrida ur den och nästan fylla ett dricksglas (blää). En fördel är ju att hon inte har någon feber men visst är jag orolig för om hon har "grisfeber" (svininfluensa). En nackdel har varit att hon inte velat äta något idag men som tur är dricker hon.

Så imorgon är det min tur att vara hemma med dräggelfia. Kommer vara så påfrestande för är hon så här gnällig som hon är så lyssnar hon inte alls på mig. *sucka*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar