torsdag 17 december 2009

Först så kommer det...

kaos och sedan lite till kaos och sedan ÄNNU mer kaos!!!!

Det är ungeför så man kan beskriva läget här i Stockholm just nu. Vi har ju fått snö... MASSOR med snö!!
Ser jätte fint ut när man inne och tittar ut men går man ut gör man nästan det på egen risk!
Antingen blåser man bort (nästan) eller så tar man ett steg ut i snön och försvinner för att det är så mycket!

I morse när jag skulle till jobbet (kl 6.00) så var det så mkt snö utanför porten att man knappt fick upp den. Och det hade plåst in så mkt snö i portvalvet att man inte såg vart trappstegen var. I och med att jag går så tidigt så har ju inte plogmaskinerna kommit igån med plogningen och så mkt folk har inte hunnit gå till jobbet än så man fick ju pulsa i snö som var nästan upp till knäna. Måttligt roligt när man har bråttom till pendeln, först pulsa i mkt snö och så blåst på det... är typ 1 steg fram och 3 tillbaka!

Ringde Daniel så fort jag kom ut genom porten och sa att ta inte vagnen utan ta pulkan men tydligen gick det inge bra med pulkan heller för Wilma välte bara. Så han fick bära henne till dagis!
Jag slutar så pass att det blir jag som hämtar Wilma på eftermiddagarna och idag gick jag hem först och hämtade pulkan. Först så ville Wilma inte åka i den och sedan när hon satt i den så satt hon och sa "hjäp mej" hela vägen hem men när jag tog upp henne ur pulkan framför porten så blev hon ledsen och ville "åka mea pulka". En liten knasig unge!!

I helgen ska jag och Daniel vara barnfria och handla julklappar och bara ta hand om varandra. Var väldigt länge sedan vi fick vara barnfria en hel helg!
På söndag så ska vi över till mamma och Anders och julbaka och göra julgodis!

hoppas ni får en bra helg i snökaoset!
kramar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar