torsdag 3 december 2009

På tisdag börjar jag mitt nya jobb. Är en tjänst på 32,5 timme per vecka. Vilket passa mig perfekt.
Var ju på intervju i förra veckan och då sa de att de skulle svara mot slutet av den veckan och på fredag kvällen så hade jag inte hört något så jag tänkte: nehe då fick jag nog inte det jobbet.
Men i måndags förmiddag så ringde min mobil när jag var på Åhléns citys bokavdelning och då var det Nordströms assistans som ringde för att säga att jag hade fått jobbet. Var nära på att göra en "happy-dance" där inne på bokavdelningen men lyckades lägga band på mig och svamlade nog många gånger medan jag pratade med Kvinnan från Nordströms: "Vad glad jag blir!". När vi hade lagt på så kunde jag inte sluta le och jag var snabb att smsa Daniel och berätta. Mamma skulle jag ändå träffa bara några minuter senare så henne fick jag berätta det för face-to-face.
Sen medan vi satt och åt så ringde jag till Anders för att berätta den goda nyheten och han blev lika glad som mamma och Daniel. För både mamma och Anders vet hur tufft vi har det ekonomiskt.

Nu denna vecka så har jag jobbat en hel del ändå... både igår och idag har jag jobbat på förkolan och ska även göra det i morgon. Är riktigt roligt att jobba på förskola, vet dock inte om jag skulle vilja göra det dag ut och dag in för det är väldigt påfrestande. Men någon gång ibland är riktigt skoj. Imorgon ska jag vara inne på småbarns avdelningen igen. Var där igår oxå och är nog den avdelningen som jag tycker är roligast trots att det är som att ha att göra med 15 Wilmor samtidigt. =OP

Imorgon ska jag även på konsert med Malin och en till. Ska bli skoj, lite nostalgi och mycket bra musik!
Så jag önskar er redan nu en riktigt härlig helg!!!
Kram på er!

1 kommentar:

  1. Hej Gumman !
    Vi saknar er oxå !
    Jag jobbar fram till 16.15 på lördag, men om inte Danne har planerat in något så borde de funka =) Vi vill ju fira lilltjejen såklart =)
    Kramar

    SvaraRadera