onsdag 6 januari 2010

Året 2009

Året började med fortsatt mammaledighet för min del men nu med vårdnadsbidrag. Allt detta pga att Wilma inte fick någon dagis-plats. Var väl ganska okey att vara hemma men visst saknade jag att få jobba.

Planeringen av bröllopet tog upp större delen av våren.

Jag hade min möhippa som var super nice.

Sedan var nog största dagen kommen, Bröllopsdagen den 4 juli. En underbar dag som jag fortfarande lever på. Allt gick verkligen perfekt den dagen och var den lyckligaste dagen i mitt liv. (hehe)

VI åkte på Bröllopsresa till Grekland och ön Skiatos. Var mysigt med värmen och få umgås bara vi två. Mindre roligt var bland annat maten som inte alltid var så god. Nästa resa blir till favoritön Mallorca! =O)

Vi firade våra födelsedagar lite sent med vår närmaste vänner som överaskade oss med att ta med oss till Kolmården. En underbar dag med mycket skratt och god mat som oftast när vi ses!

En annan stor händelse var att Wilma började dagis och hon älskade det från första dagen! Vårt enda problem är att få henne hem därifrån. =O)

Min höst blev det en del springande på arbetsförmedlingen för att få lite hjälp att hitta ett nytt jobb.

Jag skrev in min som vikarie på en förskola och fick även ett vikariat/sjukvik som personlig assistent men jag hann bara jobba på förskolan en månad och som personlig assistent en gång innan jag fick ett "heltidsjobb" på 32,5 timme/vecka som personlig assistent hos en 19-årig tjej. Där har jag jobbat i 3 veckor och jag stormtrivs. Sen så fick jag erbjudande om att gå upp på 40 timmars vecka, början från och med slutet av januari. =O)

Så nu kommer vår taskiga ekonomi, som vi haft hela hösten, bli helt annorlunda. Kommer kanske till och med kunna spara några tusen. =O)

Så 2010 ser mycket ljusare ut och jag kan knappt vänta för att se hur den kommer bli!

Mina mål för 2010:
- Ta med Wilma på utflykter så som: badhuset, Skansen, Junibacken osv.
- Börja träna och äta lite nyttigare.
- Kanske en mindre resa, kryssning eller liknande.
- Umgås mycket med Daniel och Wilma, göra utflykter bara vi tre.
- Umgås med vänner.
- Rensa och fixa Wilmas rum, fixa upp gardinstänger.
- Rensa och fixa i resten av lägenheten.
- Fixa upp nya gardiner i hela lägenheten.

Sen har jag väl en del andra mål som jag helst inte vill skriva om än.

Så jag önskar er en underbar 2010!
kram på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar