onsdag 13 januari 2010

läkare...*suck* Igen!

Idag hände det som jag hoppades inte skulle hända. Wilma hostade så mycket så att hon kräktes... i vår säng av alla ställen.. *suck*
De som känner mig ganska så bra vet att jag flyr så fort någon kräks, men idag så var jag ju själv hemma med Wilma så det var bara att fokusera på henne och inte så lukten. Men jag hade tur i otur kan man väl säga, denna spya luktade inte.

I alla fall så var vi inne på Lättakuten igår kväll för att jag tyckte att det borde finnas något som skulle underlätta för Wilma. Men det enda som han kunde säga (iprincip) var att det borde utredas och att de på vårdcentralen borde ta en odling från hennes näsa (eller om det var halsen?!) för att se. Sen fick Wilma andas in lite Ventoline, som Wilma redan får som hostmedicin. Suck och stön för dessa läkare.

Så idag så ringde jag till vårdcentralen för att vi vill ju få till denna utredning. Så vi fick en tid. Men ja vad kan jag säga... Wilma fick pencillin men det var också allt. Ingen utredning inte nått... Blir bara så besviken på allt. Känns som om de tar mig som en hönsmamma, vilket jag ibland kan vara men jag om någon borde ju känna mitt barn och hennes hälsa!

Aja, får se hur pencillinen funka. Hon ska ta den i 10 dagar så vi får se...

kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar