fredag 22 januari 2010

Wilmas språktveckling...

Denna vecka har varit lång och kort på samma gång....

Har börjat jobbet 7 varje morgon och vissa dagar har jag slutat 13 och andra 15 men i och med att jag trivs så pass bra på jobbet så gör det inte så mycket men när man kommer hem och sätter sig i soffan så på mindre än 5 min så sover jag.... Inte så bra med tanke på att jag då har problem med att somna när jag väl ska sova i sängen. har nog inte somnat innan halv tolv någon dag denna vecka vilket betyder typ 5 timmars sömn per natt. Inte bra!!!

Men det som jag har uppmärksammat mest denna vecka är nog ändå Wilmas språk utveckling. Hon blir bara duktigare och duktigare på att sätta ihop ord och härma ord som vi säger och så vidare.
Bland annat så sa hon idag: "Mamma jag springer!" och när hon kom fram till mig så säger hon: "Mamma jag sprang!" Vilket jag tyckte var väldigt roligt att höra att hon kan böja verbet, för det känns som om hon är lite för ung för att kunna sånt. Eller har jag fel?! Malin du som är lärare kanske vet?!
Sen så har Wilma sagt att hon älskar oss och det känns underbart att höra. Även om Mormor fick höra det först och sedan Daniel och även Mimmi innan hon sa det till mig.
Det känns ibland som om hon är äldre än sina 2 år. Och det är det många som säger, för i vissa fall har hon perfekt uttal när hon pratar.

Nu ska jag ta och ha fredagsmys med min hubbie och titta på Let´s Dance.

Kramar på er

1 kommentar:

  1. Hihi! Vad roligt att hennes språk åker i racerfart framåt :-) Jag är inte så insatt i huruvida barn i tvåårsåldern bör/ska kunna böja ett verb. Men... det jag kan säga är att jag är MÄKTA imponerad! Inte illa pinkat för att bara vara 25 månader :-) Det är bara att fortsätta hjälpa henne att sätta ord på saker och ting så kommer hon kunna prata flytande inom ett år gissar jag på :-D

    SvaraRadera