lördag 6 februari 2010

Vinterkräksjukan

Det är precis vad Wilma har fått...
Egentligen behöver jag väl inte skriva mer, men så snäll känner jag mig inte så här runt 2 på natten...
Det började med att Wilmas dagis ringde mig vid halv tre på min mobil som jag inte kunde svara i, i och med att jag jobbade och vi satt på en lektion. Så jag får lite smått panik i och med att de ringer inte från dagis om det inte är något allvarligt som hänt. Så jag slänger iväg ett sms till Daniel och ber honom ringa dagis för att ta reda på vad som hänt. Det visar sig att Wilma hade både spytt och bajsat jätte löst... och allt hade hänt direkt efter vilan.

Tack och lov så är mamma ledig på fredagar så Daniel ringer henne och ber henne hämta Wilma. I och med att Daniel (o även jag) var ca 1 timme bort med pendel och tunnelbana och mamma bara ca 20 min med bil så var det en bra lösning. Tur för mamma var att Anders precis hade kommit hem så han följde med.

Så jag tackar mamma och Anders super mycket att de kunde ställa upp på så kort varsel!!

Nu i kväll så har Wilma inte direkt fått hålla något kvar i magen utan minsta lilla, även om det bara är vatten, kommer upp efter ett litet tag. Tack och lov så har hon sovit till och från men det blir en vaknatt för mig och Daniel med skift sömn. Just nu sover Daniel, men jag fick sova 2 timmar förut. Men om hon spyr så är vi vakna båda två, en måste hålla Wilma och den andra (jag) torkar upp det som hamnar på golvet. Wilma gillar inte tanken på att spy i hinken som vi ställt fram.

Nu ska jag ta och se ikapp "So you think you can dance". Sen hoppas jag på att få sova lite jag med!

Tack så mycket älskling för att du finns, jag hade VERKLIGEN inte klarat detta utan dig! Jag älskar dig så enormt mycket! *kyssar*

kram på er andra!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar