måndag 15 mars 2010

Ut och resa

Imorgon bär det av... igen... blir tredje året för mig och mamma.

Imorgon vi den här tiden är jag och mamma påväg till Värtahamnen. =O)
Vi ska ut på vår årliga bokresa. Vi och 8 andra kvinnor. Skulle kunna säga tanter, för jag är yngst och sedan är det ett hop upp till runt 50 och den äldsta är nog 80+.
Men vi har alltid lika kul, framför allt mamma och jag som får lite egentid.

Och jag vet att ni undrar över vad är detta för "bokresa".
Jo, då ska jag berätta. Det finns den tidning som heter VI och den anordnar en kryssningsresa med 8 författare som kommer med och berättar om sina böcker. Är faktiskt ganska så roligt att höra vissa av dessa författare.
Som sagt detta blir min tredje resa och jag ser framemot den. Åker i morgon kväll och kommer hem på onsdag kväll!

Så imorgon kommer jag ha med mig min resväska till jobbet så att jag kan möta upp mamma i stan. Jippie, jag längtar!

ha det super bra nu!
kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar