lördag 1 maj 2010

Visdomständerna = bort

Som jag berättade i förra inlägget så skulle jag få ta bort mina nedre visdomständer. I går så ringde i alla fall min tandläkare och berättade att hon pratat med sin kollega. Och de kom fram till att jag inte behövde få en remiss utan att de tar bort dem hos dem. Så fick jag reda på vad priset för att ta bort dem var: 2500 kr / tand.
Själv insåg jag att det inte var mycket att göra åt, för om jag inte tar bort dem så kommer de pressa på mina andra tänder och förstöra dem. I och med att visdomständerna växer snett in mot de andra tänderna.
Så jag sa att vi skulle köra på, så nu har jag fått en tid för att ta bort den högra och det blir den 25:e maj. Jag kommer ta ledigt hela dagen i och med att jag inte vet egentligen vad som kommer hända eller hur jag kommer att må efteråt. Mamma nämnde något om att kolla om hon också kunde vara ledig i fall jag skulle behöva hjälp eller något. Är ju väldigt snällt av henne.

Aja, hoppas ni hade en trevlig valborg och idag en skön första maj!
kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar