lördag 20 februari 2010

Sjukhus besök

Det har verkligen varit galet här hemma ett tag nu!
Först så blev ju Wilma magsjuk (eller nått) och sedan så trodde jag att jag hade fått det också. Men i tisdags morse när jag gjorde mig ordning för att gå till jobbet så kräktes jag upp lite blod så det var bara att gå och lägga sig igen och ringa sig sjuk igen...
Mamma tvingade mig att ringa Vårdcentralen och när jag väl fick tag i dem så hade det bara akuttider dagen efter vid 11.
Så sagt och gjort så åkte Daniel med mig till VC för att träffa läkaren. Gick bra och han skickade mig för att kolla sänkan. Och det var väl inte så bra direkt. Man ska ha under 10 och jag hade över 160.... behöver jag säga mer?

Läkaren sa väl iprincip: åk till AKUTEN!!!!

Så det gjorde vi med en remiss i fickan! Sen fick vi sitta och vänta i 2,5 timme på kirurgin innan vi fick komma in och träffa läkare! Som nästan direkt misstänkte en spruken blindtarm. Så det blev massa tester tagna och så satte de in dropp i och med att jag hade kräkts och inte fått i mig någon mat på 10 dagar. Sen blev jag inlagd för att invänta en röntgen och för att få ner sänkan som var på 175.

Röntgen visade att jag hade något fel på blindtarmen. Så dagen efter fick jag göra en gyn-undersökning för att utesluta att det var något fel där, vilket det inte var. Allt såg tydligen jätte fint ut.
Men efter den gyn-undersökningen så fick jag i alla fall börja äta igen. Vilket jag hade tjatat om sedan jag blev inlagd. För trotts att jag inte hade fått i mig något så hade jag varit hungrig.
Men de ville ändå att jag skulle stanna en natt till. Så på Fredags förmiddagen så blev jag utskriven och fick åka hem. (the end)

Så jag planerar att gå till jobbet som vanligt nu när jag kan äta mat som normala och magen har kommit i gång! =O)

kram på er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar