onsdag 11 november 2009

problem efter problem....

Herregud, vad mycket som är på gång nu. Var i tisdags och skrev kontrakt hos Haninge Kommun, så från och med då är jag sjukvikare om någon av orginal assistenterna är sjuka så kan jag var en av dem som de ringer. Så då kom mitt nästa problem! Jag måste ändra med Wilmas tider och tanken var att hon från och med måndag skulle gå på dagis 8-16.30 i och med att jag inte vet när de kan ringa och behöva mig.
Så idag så ringde jag lite samtal angånde sånt som gällde Wilma och dagis.
Och precis när jag och Daniel tagit beslutet att så skulle vi göra så ringer min mobil.

Det var föreståndaren för dagiset som jag skrev in mig som vikarie i augusti. De behövde personal på en av förskolorna i morgon mellan 9 och 15. Å det kan jag ju inte tacka nej till, all möjlighet till jobb tar jag med glädje. Så det var bara att tänka om igen och ringa massa samtal.
Ringde Wilmas dagis för att berätta att hon från och med imorgon kommer gå på dagis 8-16.30
Men sen kom nästa bekymmer. Vart F*N hade jag gjort av lappen med inloggningsuppgifterna till sidan där man ändrar dagisschemat....?!

Letade överallt men ingenstans, så jag testar att ringa till kommunen men får prata med någon som inte verkade vara särskillt insatt i allt sånt. Men någon snäll ängel måste ha varit på min sida för medan jag pratar med dennna ovetandes person så hittar jag papprena. *Hallelulja*

Så nu har jag ändrat Wilmas Dagis Schema och även mina inkomster, antar att de kommer ringa om de har några frågor. För övrigt så är det svårt att veta vad jag kommer få för inkomst varje månad i och med att jag inte vet i förväg hur ofta jag kommer behövas! *suck*

Så imorgon så ska jag jobba på en förskola i Farsta, ska bli riktigt skoj och jag hoppas att de kommer ringa fler gånger efter det här! =O)

1 kommentar:

  1. Jaaaa! Äntligen! Vilken är det du ska/ har jobbat på? Backen? Sagoskogen? Gruvan? Lyan? Vill höra sen hur det gick :-)

    SvaraRadera